Glem de dårlige slanketips

Slanketips der virker

Vi kender det alle sammen. Vi har spist igennem hele julen – og der har sat sig lidt ekstra kilo på sidebenene.

Nu er det så blevet tid til at sætte spisetempoet ned – og i stedet fokusere på et sundere liv efter nytår.

Det ved alle uge- og dame-bladene godt. Og derfor er de da også fyldt med mirakel-kure, der lover enorme vægttab på ingen tid. Det lyder alt sammen rigtigt godt. Problemet er bare, at stort set alle disse kure ikke virker.

Så i dette indlæg vil jeg komme med slanketips, der rent faktisk virker. Du kommer ikke til at smide en masse kilo i løbet af få dage. Men til gengæld har du mulighed for rent faktisk at få succes med din kur.

Det første tips er, at du skal kigge på din kost. Og her snakker jeg ikke om, at du f.eks. skal leve af suppe i en måned – for det er slet ikke nødvendigt.

I stedet skal du bare skære ned på alt det usunde – ikke mindst kulhydraterne. Skifte kartofler, pasta og ris ud med masser af grøntsager. Og spis så noget fedtfattigt og proteinrigt kød til.

Mere skal der faktisk ikke til, for at du henover tid taber dig. Og det er samtidig en kur, der er til at overholde – fordi den mad, som du spiser, faktisk stadig giver dig tilfredsstillelse.

Ud over maden bør du også kigge på hvor meget, som du rører dig. Man siger, at man skal røre sig minimum en halv time hver dag. Gør du det?

Faktisk er det de færreste mennesker, som bevæger sig så meget – med mindre de aktivt dyrker motion.

Så find løbeskoene frem inde fra bunden af skabet og kom ud og løbe en tur. Start stille og roligt ud, så du ikke får skader – og mister motivationen. Og når du så først er kommet i gang, kan du sætte tempoet op.